شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدی گفت: بحث نفوذ بحث مهمی است، برای جلوگیری از تسلط دشمن بر پرچم اسلام باید از پرچم‌های نفوذ فرهنگی و سبک زندگی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه شهرستان عسلویه در خطبه‌های نمازجمعه، پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: دامنه عبادت گسترده است، فطرت انسان گرایش به عبادت دارد و انسان فطری دنبال پاکی‌ها است، رشد انسان نیز برای رسیدن به تکامل و مقام خلیفة اللهی است.

امام جمعه عسلویه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما آمیخته با عنصر معنویت و فرهنگ دینی بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، عنوان کرد: بیانات ولی فقیه سخنرانی نیست، حجت شرعی است، نه تنها بر من و شما که بر مرجع تقلید هم‌ حجت است همه شما به این موضوع آگاه هستید و این یک مبنا است.

حجت‌الاسلام محمدی ابراز کرد: امام ما در این دیدار فرمودند، جبهه فلسطین و حزب الله پیروز میدان است، دفاع مقدس ما جهاد فی سبیل الله بود، دفاع از دین بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنویت را مقدس کرد، نگاه جبهه مقاومت به رهبر ما و انقلاب ماست، ما یک لحظه دست از حمایت از جبهه مقاومت بر نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما با دنیا قهر نیستیم، بلکه برابری با عزت برای اسلام می‌خواهیم، حکومت فقهی الهی هستیم و براساس فقه ما کفار نباید بر مسلمانان مسلط شوند این حکم شرعی است، امامین انقلاب به این نکته تاکید داشتند که با دنیا کار می‌کنیم به جز دشمنان اسلام و استکبار و در رأس آن آمریکا.

امام جمعه عسلویه در ادامه به بحث نفوذ در بیانات امام خامنه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: بحث نفوذ بحث مهمی است، برای جلوگیری از تسلط دشمن بر پرچم اسلام باید از پرچم‌های نفوذ فرهنگی و سبک زندگی جلوگیری کنیم.

امام جمعه عسلویه بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: دفاع مقدس ما الان فرهنگی است و کار ما سخت است، در دفاع مقدس شهدا می‌رفتند شهید می‌شدند اما امروز دفاع از غارت ایده‌ها و اندیشه‌ها است، جوانان را از ما می‌گیرند و این جنگ ترکیبی سخت‌تر از دفاع مقدس است.

وی با یادآوری سالروز شهادت سرداران فکوری، فلاحی و کلاهدوز، خاطرنشان کرد: این عزیران استراتژی‌های نظامی دشمن را با معنویت به هم ریختند، باید یاد این عزیزان گرامی و سیره این شهدا به نسل جوان و نوجوان و دانش آموزان معرفی شود.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش به شهدا و دفاع مقدس بپردازد، شهید فهمیده را معرفی کند، همه به این می‌پردازند که شهید فهمیده نارنجک به کمر بست و تانک دشمن رامنفجر کرد اما به معنویت و اخلاص و دیانت این شهید و شخصیت بزرگ او پرداخته نمی‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha